1 juli 2015

Jobbrush. Söndagsbad. Vin.

Sporadiska inlägg här men så blir det ibland.

Igår stängde en yngre kollega och jag en stor affär åt Bossen. Faktiskt länge sedan jag var med i ett större projekt här på jobbet. Det är verkligen speciellt, jag älskar rushen det ändå innebär. Lite patetiskt kanske men jag tycker det är underbart när målsnöret kommer närmare och närmare, det är jobb frenetiskt och på nätterna och alla kämpar tillsammans.

En annan rolig sak med de större projekten är att en lär känna sina kollegor. Den yngre kollegan i det här projektet är en verkligt trevlig prick. I söndags när vi jobbade kom han på den briljanta idén att vi skulle ta ett dopp på lunchen eftersom det för en gångs skull var soligt och varmt. Så - vi sprang en runda, hoppade i vattnet längst ute på Djurgården och sprang sedan tillbaka till kontoret. Kollegan är den typen av person som en sådan här sak inte alls känns konstig med, det blir som att hänga med en kompis. Jag lovar att jag inte skulle känna mig bekväm med att bada i underkläderna i sällskap med alla mina kollegor (tvärtom är det väldigt få).

Idag bjöd Bossen på vinlunch, jag trodde det skulle bli åt excesshållet men vi höll oss faktiskt på mattan. Dvs. jag är på jobbet och jobbar på som vanligt fast jag druckit vin. Eller riktigt som vanligt är det inte, jag har i ärlighetens namn tappat fokus lite.

To be continued.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar