21 juli 2015

Vädret. Kokosmjölk. Grönan. Marsipan. M.m

Jaha, oklart om man ska skratta eller gråta åt vädret. Jag vet att det är uttjatat och jag VET att vi bor i Sverige och att somrarna är såhär ibland med det suger ju likafullt. Är nu i stan några dagar, på något sätt känns vädret mindre eländigt här än på landet tycker jag.

Nu ska jag delge er några saker som jag har gjort resp. gått och tänkt på de senaste dagarna:
- Alpros kokosmjölk: alltså HUR har jag kunnat missa den? Ni vet ju att jag blivit kokosbesatt på äldre dagar och Alpro har alltså lyckats med konstycket att göra en kokosmjölk som smakar Bounty men bara innehåller någon procents fett. Jag har den i kaffet och på gröten och dricker den som den är. Alltså HALLÅ!
- Grönan: igår var jag där med Pluttskrutten och Skorpan. Deras tivolibeteende speglar precis deras personligheter: Pluttskrutten ville åka allting och blev lite upprörd för att hon är för kort för de värsta grejerna. Allt hon fick åka åkte hon själv eftersom Skorpan inte ville åka så många saker. Pluttskrutten gillade elefantkarusellen och Pettson & Findus hus och hade kunnat nöja sig med det.
- Marsipan: precis som med kokos har jag inte varit så förtjust i det tidigare, men nu har jag fått någon slags marsipandille. Kan någon vänlig själ berätta för mig om det faktiskt är möjligt för ens smaklökar att förändras när en blir äldre?
- Vardagen: var på kontoret en sväng med Skorpan och Pluttskrutten idag då jag var tvungen att ta en telefonkonferens. Längtar inte riktigt tillbaka till vardagslivet igen.
- Appen Yoga Studios: jag är så glad att jag hittat den! Dock måste jag vara en av Sveriges stelaste människor. Trodde i min fåfänga att jag var åt det smidiga och viga hållet, men eeeeh, nej.
- Lilla S: imorgon får jag gosa med honom igen. Alldeles för länge sedan sist.
- OITB: Ikväll ska jag se de sista avsnitten. Har sparat ett par avsnitt men nu håller det inte längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar