26 juli 2015

Skorpan. 6 år. Trött. Kor.

Jaha. Så var dagen här som Skorpan längtat efter i flera månader - hennes sexårsdag!

Efter en exceptionellt stökig natt där ingen sov bra pga storm och ösregn kom vi igång med sång och sexårskaka.


Och presenter. Det var dansdräkt och Barbie och spargris och bok och leksakspengar och eltandborste och jag vet inte allt.

Födelsedagsbarnet önskade sig att få leka i Barnens Bruk i Lövstabruk, så det gjorde vi förstås. Sedan tittade solen fram så jag tvingade mig själv att springa en runda. Tvinga är ordet, jag var supertrött efter minimalt med sömn och faktiskt av anspänningen som semester ända - också - innebär. Sånt brukar alltid lätta när jag springer men idag var det skitjobbigt, gick långsamt och jag var ännu tröttare sedan.

Men. Efter en pastamiddag (beställt av födelsedagsbarnet) och ett lass efterrätt är jag i fas igen.

Så härligt att vara lediga tillsammans med Skorpan hela familjen på hennes födelsedag. Så blir det bara med henne som fyller på sommaren. 

Första klara kvällen på flera veckor ikväll. M lekte med barnen ute efter middagen och korna kom på besök.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar