24 oktober 2015

Häng.

Sov till klockan 10 imorse och insåg att det var många veckor, kanske månader, sedan jag sov tills jag vaknade av mig själv. Känner mig bokstavligen som en ny människa.

Idag åt vi lunch på favvofiket hela familjen tillsammans - det var nog också flera månader sedan vi var på restaurang alla fem tillsammans. M och Lilla Räkan åkte sen iväg på sin höstlovsresa, så Pluttskrutten och Skorpan och jag har eget lördagshäng.

Vi var en sväng i Ringen, där Pluttskrutten och Skorpan fick klippa sig, vi köpte födelsedagspresenter till Lilla Räkan och bunkrade upp lördagsgodis. På väg ut ur Ringen passerade vi en grupp Sverigedemokrater som delade ut broschyrer med sina skitbudskap. Jag kunde inte riktigt behärska mig så när en SDare räckte fram en broschyr till mig nästan skrek jag "nej, ta bort det där, försvinn" eller något sånt. Pluttskrutten undrade varför jag var så arg och vad det var farbrorn sålde. När jag försökte förklara konceptet rasism för henne såg hon såg hon helt förskräckt ut. Världen är verkligen komplicerad och svår.

Nu lördagsklassikern: film, godis och tvättstuga. Fridens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar