9 januari 2009

mammaknäppis

Metrobloggen krånglade så mycket så jag aldrig hann uppdatera min käcka bäst- och sämstlista igår. Skit detsamma.

Lunchen med Mammaväninnan var super. Hon har bott i Italien och lagar pasta så man blir alldeles till sig i trasorna. I övrigt satt vi och gaggade om våra bebbar, som vanligt. Det är så konstigt det där, med andra småbarnsmammor är det så enormt fascinerande att prata om bebisarna klädstorlekar, viktuppgång, sovrutiner och matningstekniker. Och jag är verkligen intresserad av svaret ("Jasså, har Bubblan storlek 74 nu."). Det är ju helt ointressant, egentligen.

Det är bara att konstatera att jag också har blivit en mammaknäppis. Fast jag försöker hålla mig i skinnet när jag träffar folk utan barn. För att inte riskera att bli helt och hållet idiotförklarad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar