20 januari 2009

tio månader och tio dagar

Tio månader och tio dagar. Så gammal var Lilla räkan när hans mamma dog. Idag är Pluttskrutten precis tio månader och tio dagar gammal.

Kan inte ens tänka hur det skulle ha varit om det varit jag som inte fick vara med längre än tio månader och tio dagar. Eller om det var jag som miste min partner. När bebisen var så liten. Det är för stort och svårt för att ens försöka formulera för en ärthjärna som jag.

Jag tänker på Lilla räkans mamma ganska ofta. Jag kände henne inte och kan såklart inte veta vad hon skulle tycka om det jag ställt till med i hennes familj. Men ibland tänker jag att hon kanske tittar ned på oss från himlen och ser vad vi pysslar med. När Lilla räkan och jag pussas och kramas. Eller bråkar. Eller läser läxor eller är i simhallen eller läser eller kittlar varandra. Förhoppningsvis tänker hon att jag inte gör allting helt galet precis hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar