11 januari 2009

taxiekonomi

I lördags lämnade jag tillbaka ett lass flyttkartonger jag lånat av Blonda Väninnan för ca. tre flyttar sedan*.

Eftersom vi inte bytt till vinterdäck och vår lördag var allmänt oorganiserad tog jag en taxi med kartongerna. Det är väldigt dålig ekonomi i en sån taxitur**. Men det är ganska dålig ekonomi i mycket jag gör, det mesta faktiskt, och just denna utgift kändes ändå ganska motiverad. Jag fick ju dricka kaffe med Blonda Väninnan, som jag inte träffat på evigheter, och hennes snygga kille!

Taxiföraren som körde mig klagade lite över stiltjen i januari. "Men", sa han sen, "sedan har man ju alltid kunder som transporterar flyttkartonger tvärs genom stan en lördag i början av januari".

HAHAHA! Jag är alla taxiförares drömkund. Jag räddar er januari. Please, ge mig rabatt.

*jag har flyttat ganska mycket på sistone; hoppas det dröjer läääänge nu

**tio flyttkartonger kostar 300 kronor, taxiresan kostade 200.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar