12 januari 2009

Plastmamman flyttjoxar

Planen för dagen var att vara riktigt, riktigt effektiv i mina flyttbestyr, som det anstår mina tyska gener. Resultatet? Sådäääär....

Förmiddagen ägnade jag åt att försöka jaga rätt på ett nytt däck till Pluttskruttens barnvagn efter en pyspunka i helgen. Turligt nog åtog väninnan Hellis sig att hämta däcket i barnvagnsbutiken åt mig (eftersom Pluttskruttens vagn inte gick att köra). Därefter gick Hellis och jag och käkade vår årliga jullunch*. Eftersom vagnen nu rullade på så fint igen tog gick vi en liten promenad efter lunchen. Eller vi tänkte det. Men det blåste så mycket att vi var tvugna att spana lite i några affärer.  Så det blev bebisklädesshopping istället för garderobsrensning.

Hoppla. Min tyska effektivitet är som bortblåst. Wish me bättre lycka imorrn.

* traditionsenligt äger denna lunch rum sista vardagen före julafton; 2008 års jullunch fick dock skjutas på till följd av kräksjuka och annat otäckt.

ps. Hellis och mina julluncher är värda ett eget inlägg tror jag. För några jular sedan satt vi och surade över singellivet och drack rödvin. Förra julen satt vid med gravidmagarna i vädret. I år satt Pluttskrutten och åt Naanbröd medan Hellis mönstergosse låg och sov.  Livet tar sig outgrundliga vägar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar