28 januari 2009

Telia Felia lingonmos

Gårdagens samtal med Telias Kundtjänst:

Jag: Vi flyttade den 16 januari och har också flyttat vårt telefonabonnemang till den nya adressen. Men telefonen fungerar inte.

Kundtjänsttant: Nej. Den föregående hyresgästen har inte avanmält sitt abonnemang. Då kan Telia inte koppla in ert.

Jag: Men kan ni inte bara kontakta dem och säga att ni behöver koppla ur det gamla? De flyttade ut i oktober.

Kundtjänsttant: Nej. De betalar inte för abonnemanget. Då tar vi ingen kontakt. Det får du göra.

Jag: Men jag vet inte vad de heter. Kan du berätta det får mig?

Kundtjänsttant: Nej, de får jag inte göra.

Jag: Men jag skulle gärna vilja använda vår telefon. Vi betalar ju för abonnemang och flytt.

Kundtjänsttant: Men vi kan inte stänga av det gamla som det ser ut nu.

Jag: Det här är ju ett Moment 22.

Kundtjänsttant: Ja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar