2 december 2010

Dag 10 - Det här hade jag på mig idag

Det här var ju en sann utmaning. Bloggar med dagens-outfit-tema har aldrig lockat mig. De är helt ointressanta för mig. Och så har jag inte fattat om man ska beskriva ALLA kläder man har haft på sig under dagen, från pyjamas till pyjamas, eller om man ska fokusera på huvudoutfiten. Och ska man ta med underkläder? Ytterkläder? Skor? Inte lätt det där.

Nåväl. Det kanske räcker med att konstatera att jag har underkläder på mig. (Borde jag skriva vilket märke det är? Ni ser, jag kan inte modeblogga.). Och strumpor. Nylonstrumpor. H&M. De har redan pajat. Och förut hade jag långkalsonger, men dem tog jag av mig när jag kom till jobbet. Långkallingarna är väldigt randiga och väldigt sköna och väldigt osexiga.

Jaha. Och så har jag på mig en långärmad vit tisha från American Apparel. Jag gillar verkligen deras tishor. Fast de kör med vedervärdig sexistisk reklam, så jag borde egentligen sluta handla där. Hm. En ganska sliten kostym. Från Mexx. Vilket påminner mig om att jag borde skaffa en kostym till. Vill ha en från Tiger. Men klädbudgeten är sprängd.

Hursomhelst, jag har också på mig en småblommig blus (okänt märke) ovanpå tishan. Men under kavajen. Ja, ni fattar. Skor har jag också. På väg till jobbet hade jag stövlar, mina fina UGGs som är så sköna men opraktiska i Stockholmsklimat. Inne har jag ett par högklackade. Åtta cm klack, inte illa för att vara jag. Brukar springa runt i ballerinor annars.

Det var väl alla kläder tror jag. Förutom kappa och mössa och vantar och halsduk. Men nu orkar jag inte mer. Snark.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar