21 december 2010

Dag 26 - Mina rädslor

Jaha, hörrni. Den här bloggmånadsgrejen är ju rena terapin. Jag tvingas fundera på och formulera allt möjligt.

Rädslor. Det är faktiskt inte så ofta jag är rädd nu för tiden. Inte som när jag var liten iallfall. Barn är rädda hela tiden verkar det som. För hundar, för att tappa bort mamma och pappa, för att främmande människor ska börja prata med dem, för att åka för långt med tunnelbanan, för fladdrande gardiner, Allan Edvall, grannarna, allt.

Men så klart jag också är rädd för en massa saker. Till exempel är jag rädd för råttor, kräksjukan och skräckfilmer. Jag är lite mörkrädd. Jag är rädd för konflikter, rädd för att bli lämnad, rädd för att nära och kära ska bli sjuka, rädd för att inte duga. Och säkert 100 saker till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar