17 december 2010

Dag 23 - Det här får mig att må bättre

Just nu har jag inte något enormt behov av att må bättre. För jag mår bra. Det gör man som bekant inte alla perioder i livet. Tro mig, jag har också haft mina svackor. Klistrat på smajlet på morgonen och härdat ut. Nu behöver jag inte det. För jag har det bra. Mår bra.

Men så klart jag har dippar. Alla dagar är inte ens bästa. Ofta brukar det hjälpa mig att fokusera på allt jag har att vara tacksam för. Ibland behövs ett förtroligt samtal med någon som står mig nära. Ni vet vilka i är ♥

Mina fina kusin J har också lärt mig ett mantra, som jag faktiskt brukar använda när jag är lite låg: Better than yesterday, worse than tomorrow. På något sätt får det mig alltid på bättre humör att tänka så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar