3 december 2010

Dag 11 - Mina syskon

Länge hade jag inga syskon. Jag var jätteavis på mina kompisar som alla hade syskon verkade det som.

Men när jag var 11 år kom Lillebror. Första gången jag höll honom i famnen var han kortare än en huvudkudde. Senare blev han två meter lång. Tyvärr har Lillebror och jag aldrig bott i samma familj. Men jag vill hävda att Lillebror och jag är de levande bevisen för att blod är tjockare än vatten. Jag har alltid känt något speciellt för Lillebror. Trots den stora åldersskillnaden.

Och sedan Pappan dog har Lillebror kommit mig än närmre. Lillebror är min länk till Pappan. Dessutom är Lillebror väldigt lik Pappan till utseendet. Lång och ståtlig. Jag blev en halv meter kortare än Lillebror. Och så fick jag klantighetsgenen. Tack för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar