21 december 2010

vrål

Varför pratar många butiksbiträden så HÖGT? Är det för att de vill att deras kollegor ska höra, ifall det blir meningsskiljaktigheter/missförstånd? Eller är många kunder hörselskadade?

Såhär lät det när jag var på en (väldigt effektiv) julklappsrunda idag:

Jag (ganska så tyst): Jag vet inte om jag har pengar så det räcker på kontot. Om inte kanske jag kan lägga undan de här grejerna till i morgon?

Butiksbiträdet: JAVISST! JAG TYCKER VI DRAR DITT KORT FÖRST OCH SER OM DET FINNS PENGAR. OKEJ? DÅ FÖRSÖKER JAG DRA ETTUSENTREHUNDRA KRONOR NU DÅ!

Jag (ännu tystare): Eh. Ja. Bra.

Butiksbiträdet: SÅDÄR! DET GICK JU JÄTTEFINT! NU SLIPPER DU KOMMA TILLBAKA IMORGON.

Turligt nog hade jag redan dragit ned mössan över ögonbrynen. Fast det kanske var därför hon gormade så?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar