7 december 2010

Dag 15 - Mina drömmar

Mina drömmar. Det beror på hur man ser det. Egoistiskt eller altruistiskt. Kort- eller långsiktigt.

Mina altruistiska drömmar är att förmågan till hat och rädsla för det som är främmande raderas hos alla människor. Då skulle vi slippa krig, det är min fasta övertygelse. Sedan drömmer jag om en värld där pengarna räcker till alla, där alla får äta sig mätta, där vartenda barn som föds får leva tills det blir vuxet, alla får gifta sig med vem de vill och där ingen diskrimineras på grund av kön, sexualitet, etnicitet eller religion. Jag drömmer om en värld utan klimathot och utan gift i maten. Ja ni hajar.

Egoistiskt är min långsiktiga dröm att Lilla räkan, Pluttskrutten och Skorpan får växa upp till fria, självständiga och starka individer.

Kortsiktigt drömmer jag om att få sova en hel natt utan avbrott. Dream on, säger jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar