15 maj 2012

22 frågor klockan 22

Tanken var att förbereda ett maratonmöte imorgon men jag har liksom inte fått tummen ur. Istället har jag vikt tvätt, pussat på barnen, messat en vän, kokat thé, småätit. Jaha. Och nu hittade jag en enkät hos Fotbollsfrun som jag faktiskt måste göra nu.


1. Vad är du bäst respektive sämst på?
Bäst och bäst men jag är nog kvartersmästare i tvättstugelogistik. Jag är sämst på att stryka i hela världen.

2. Vilken superkraft behöver du?
Jag behöver inga superkrafter, jag är Superwoman.

3. Är det nåt du tycker evolutionen berövat dig?
Nej, jag är Superwoman. Äh men skämt åsido... jag hade gärna velat ta bort lite här och lägga till lite där om jag fått joxa lite med min kropp. Fördela gracerna liksom. Och så hade jag velat vara tio cm längre och ha spikrakt glansigt hår och kunna sjunga.

4. Har du slagit dig riktigt illa någon gång? Brutit ben?
Nej. Peppar peppar.

5. Vad är det äckligaste du ätit? Vad skulle få dig att äta det igen?
Äh jag vet inte. Orkar inte tänka nu.

6. Vad väljer du om du bara får välja över- eller underläpp. Motivera!
Eh?


7. Vilken låt har oftast gått på repeat hos dig?
Senaste veckan är det Johnny Cashs cover på "Personal Jesus". Helt enastående bra. ("Lift up the receiver, I'll make you a believer.")

8. Vem önskar du att du var kompis med?
Alexandra Pascalidou.

9. Ditt favoritgodis!
Ett av mina favoritämnen! Helt klart bästa kombinationen är Karamellkungens Crispy Bites och jordubbsskum från samma tillverkare.

10. Var sover du bäst?
Eftersom jag är tant, remember, sover jag bäst hemma i min egen säng.


11. Vad kommer dina memoarer heta?
Underbar tanke. "Snöblandat regn" kanske?


12. Vilken är den bästa bok du läst?
Grät floder när jag läste Åsa Linderborgs "Mig äger ingen". Kanske inte min absolut bästa bok genom tiderna men topp fem helt klart.

13. Någon hobby du skulle vilja testa?
Ja! Pistolskytte. Jag inbillar mig att jag skulle vara skitbra.

14. Vad var det senaste du pysslade?
Inte. Min. Grej.

15. Hur många par skor äger du?
Tjugo?

16. Hur skulle du se ut om det inte fanns några hinder, jobb- eller pengamässiga?
Very stekigt.

17. Vad köper du om jag ger dig en femhundring precis nu?
Varsitt glansigt magasin till M och mig och varsin liten present till barnen.

18. Vad är du i hemlighet rädd för?
Åkej, om jag avslöjar det nu är det ju inte hemligt. Men som alla redan vet jag är rädd för konflikter, rädd för att bli lämnad och rädd för mörker.

19. Vilken stad skulle du vilja besöka?
Berlin. Alltid Berlin. New York med M vore helt underbart.

20. Vad är ditt bästa husmorsknep?
Att fråga min mamma.

21. Vem vill du ge en bulle?
Alla som vill ha.

22. Vad var det senaste du sjöng på?
"Blott en dag". Nothing more said.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar