8 maj 2012

sorry to say

Fortfarande är jag inte i hamn med mitt anonnserade inlägg. Får snart låsa in mig och skriva klart det om jag ska klara det här med hedern i behåll. Istället kommer en ENKÄT till. Förlåt. Men jag är besatt nu.

Senaste:
Låt du hörde: "Somebody that I used to know" med Walk off the earth. Riktigt bra. Och tjejen sjunger ju sagolikt bra. Vem är hon?

Film du såg: Iron sky på bio i lördags. Hade noll och inga förväntningar så jag skrattade faktiskt en del.

Mat du åt: Grönsakswok med quorn till middag. En näve godis och ett halvt paket salta pinnar som tröst för att jag varit tvungen att jobba ikväll.

Kram: Lilla Räkan. Efter ett litet tjafs. Allt gott.

Puss: Skorpan. Hon har börjat med någon slags tyngkyssar. Oklart varför.

Känslan: Lite dämpad stress.

Bråk: M och jag har sällan regelrätta bråk. Det är en definitionsfråga förstås men vi tjafsar nog mer än vi bråkar. Senaste riktigt uppslitande bråket hade jag med en släkting som gjorde mig oerhört besviken.

Resa: Kanarieörna med hela flocken i höstas.

Glädje: Barnen barnen barnen.

Längtan: Kortsiktigt: sängen. Långsiktigt: en resa till NY.

Dröm: En riktig actiondröm. Jag styrde upp en flygplanskapning. Heja mig.

Personen du träffade: Förutom familjen och kollegorna lunchade jag med några gamla klassisar idag.

Person du pratade i telefon med: En kollega som ringde vid sextiden och frågade om en jobbgrej.

Personen du fick sms av: En klient som skrev "Ring mig.". Snark.

Gången du var utomhus: Sprang en liten runda förut, utan min favvogranne. Inte alls detsamma utan henne.

Gången hela din familj åt middag tillsammans: Igår.

Antingen eller:

Storstad eller landet: Storstad. Gillar att vara på landet men skulle inte vilja bo så.

Hamburgare eller pizza: Hamburgare (vego).

Kött eller fisk: Ingetdera.

Hund eller katt: Hund.

Aftonbladet eller Expressen: Ingetdera. Kollar aftonbladet.se ibland när jag behöver tömma hjärnan, om ni förstår vad jag menar.

McDonald's eller MAX: McD.

Vin eller öl: Vin. Trots min tyska påbrå har jag inte riktigt lyckas fastna för ölandet.

Charter eller skidsemester: Längtar efter skidsemester faktiskt. Var sååååååå många år sedan.

Sverige eller utlandet: Vad då "utlandet"?

Sport eller nyheter: Nyheter.

Hockey eller fotboll: Fotboll.

Ljushåriga eller mörkhåriga killar: mörka ;-)

Sommar eller vinter: Älskar vinter när det är riktigt vinter.

Fem saker som alltid finns i ditt kylskåp:
- Ost (som jag hyvlar i mig i helt osunda mängder)
- Messmör (frukostmackan)
- Ägg (pannkisar, nödmat)
- Sylt (frukostgröten, filen, pannkisarna)
- A-fil (frulle)

Fyra saker du inte skulle klara dig utan:
Oklart om jag skulle falla död ner utan dem men har på något sätt vant mig vid iPhone, iPad, reservoarpennan och fina handväskan jag fått av M.

3 saker du inte kan äta:
Eftersom jag är vego är detta ganska lätt: allt med ansikte (så, om det ska vara tre: kor, grisar, fiskar).

Två saker som gör dig glad:
När vi har flyt i vardagen.
När M har den där glimten i ögat som jag inte kan förklara.

En sak du gör oftast flera gånger i veckan:
Bloggar, möhöhö.

1 kommentar:

  1. Helt okej med lite enkäter som mellanspel innan ditt inlägg jag väntar på. Jag gillar enkäter. Ska sno dem rakt av. Men inte idag. Någon annan dag..när jag inte jagar 10.000 steg. Kram på dig.

    SvaraRadera