24 maj 2012

Kalasbra

Det är något visst med födelsedagar. Även, hm, i min ålder.

Har haft en jättebra idag. Den har innehållit familjeorkester, tårta, presenter. Blommor från snällkollegor på kontoret. Dessutom fixade Mamman galet god middag. Gratulationer på Facebook, mess, telefon och live. Superhärligt verkligen.

Två höjdpunkter var en teckning som Pluttskrutten gjort - en bläckfisk ritad på hushållspapper - och ett par örhängen som Lilla Räkan köpt för egna pengar ("jag hade inte råd med diamanter", sa han. Fina.)

Nu på kvällen insåg vi att alla tre barn har utflykt imorgon så nu har vi stekt ett jättelass pannkakor. Och alldeles nyss kom jag på att M och jag varit ihop i sex år idag. Men nu har M somnat i soffan, så vi får fira det en annan dag.

3 kommentarer:

  1. Jag gillar också att fyllar år, trots att det innebär ökad ålder :)
    Låter som en härlig födelsedag. Och grattis till de 6 åren tillsammans. Bra jobbat, nu är det bara att satsa på att lägga ytterligare 6 år tillsammans till handlingarna :) Bamsekram till er.

    SvaraRadera
  2. Födelsedag och jubileumsdag i ett - där fick vi allt till det ;-)

    STORKRAMEN

    SvaraRadera
  3. Smulan - tack fina för glada tillrop.

    RaraK - ja!! Till väldigt stor del din förtjänst att Ms och min årsdag sammanfaller med min födelsedag. Puss på dig

    SvaraRadera