12 maj 2012

Etapp 1

Etapp 1 av reunionhelgen avklarad. Det ordnades en AW igår, drygt halva skaran kom. Ikväll kommer nästan hela min gamla klass. Alla som kom igår var sig väldigt lika både till utseendet och till personlighet. Men en sak slog mig, alla var vänligt inställda till varandra, intresserade och uppriktigt avslappnade. Riktigt så var det kanske inte på gymnasiet. Allt var inte bättre förr.

En sak som slog mig är dock att jag, efter att ha pratat en stund med en person jag faktiskt inte träffat på 20 år, blev så glad när jag tänkte på det jag åstadkommit, eller snarare det som är mitt liv. Nu menar jag inte utbildning och boende osv utan det jag gjort av mitt liv. Jag vet inte om det går att begripa.

När jag kom hem var Lilla Räkan fortfarande vaken, vilket gjorde mig jätteglad. Han fattade nog inte varför jag var så angelägen att lägga honom och kramas och hålla på. Men han är en så viktig pusselbit i mitt liv.

Snart simskola. Sedan etapp 2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar