29 juni 2012

Barcan

M och jag är i Barcan. Andra gången i vår gemensamma historia vi reser utan barn. Självklart kan vi inte låta bli att prata om barnen hela tiden, men jag måste erkänna att det är ganska skönt att inte släpa barnvagnar i tunnelbanan, leta efter lekparker och planera för middagssömn.

På ett dygn i Barcan har vi hunnit springa Ramblan upp och ned, spanat på oljeshejkernas yachter i hamnen, trycka i oss ett ton tapas, se den deprimerande fotbollsmatchen, bada i poolen och dricka Cava på takterassen. Jag har också hunnit shoppa på Desigual och paja en handväska.

Nu ska vi ut och turista lite. Hasta luego!

4 kommentarer:

  1. Underbart att läsa att ni har det bra. Såå värda det! Och Barcelona gör sig facktiskt bättre utan småglin, så är det bara!

    SvaraRadera
  2. Men det är tomt här på jobbet - det kan inte hjälpas...

    SvaraRadera
  3. Tack rara snälla du! Faktiskt underbart skönt. Och tänk vad effektiv du kan vara på jobbet när du inte fikar med mig två ggr om dagen. På måndag kommer jag och pratar öronen av dig igen. Storkramen

    SvaraRadera
  4. Yey för er och Barcelona! Härligt att ni får rå omvarandra ordentligt. Njuuuuuuuuuuuut. Kram

    SvaraRadera