25 juni 2012

post midsommar

Igår beslutade Lilla Räkan och Pluttskrutten att de skulle åka till landet på egen hand, så efter att ha satt dem på Norrtäljebussen var det bara M och jag och Skorpan hemma. Tror Skorpan tyckte det var skönt att vara "centre of attention" men säkert lite konstigt samtidigt. Inga syskon att leka med/reta/sno saker av. Inatt sov hon halva natten i sin systers säng och halva natten hos M och mig. Jag var mest fascinerad över hur tyst det var med bara ett barn hemma och hur lite mat det gick åt. Jag ringde till Lilla Räkan och Pluttskrutten förut och de verkade inte sakna M och mig alls. Nähänä.

Nåväl. Århundrats ösregn verkar ha dragit förbi. Det är fortfarande gråmulet. Trots att jag just tröståt delikatesschoklad ur övertidskylen blev jag inte ett dugg piggare. Snark.

4 kommentarer:

  1. Tror det är bra att man får rå om en barn i taget ibland. Men visst blir det tyst och tomt.

    SvaraRadera
  2. Nu är alla tillbaka! Enligt M skrek, hoppade och dansade Skorpan av glädje när syskonen kom tillbaka. Lite rörande faktiskt. Fast jag tror hon varit väldigt nöjd med att bli bortskämd av pappa i ett par dagar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gulliga Skorpan, det var nog bra att både få längta efter syskonen och att bli bortskämd med uppmärksamhet ett par dagar

      Radera