8 februari 2013

Gnällveckan slut

Jamen god kväll.

Haft två rejäla anspänningar denna vecka. Dessutom har jag varit rätt så förkyld och - tro mig - det är jobbigare att jobba när man är sjuk/halvsjuk ju äldre man blir.

Föredraget idag gick bra idag, fast jag var på så dåligt humör och så oladdad. Och omotiverat nervös. Kollegan C följde med S och mig som stöd och pepp och var dessutom vänlig nog att hotta upp min klädsel genom att låna mig glansiga strumpbyxor och sina powerskor. Snällt verkligen. S var som alltid snygg och galet bra, tänk vad skönt det är att vara två på sån't här. S mamma bröt lårbenshalsen igår, vi pratade en del om det idag, så fort man kan gå från frisk och pigg till sjuk och utlämnad och skör. Läskigt.

Efter föredraget satt jag och stirrade i väggen på kontoret för att jag var så slut och fick sedan huvudvärken from hell. Nu, några Ipren senare, är det bättre. Barnen i säng. Strax ska jag också slagga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar