28 februari 2013

Skidskola

Det tar sig. Skorpan har nu haft skidorna på sig två skidlektioner i rad med avbrott för pick-nick-lekar med läraren som heter Johan. Lilla Räkan får börja i fortsättningsgruppen imorgon och är ganska stolt tror jag. Pluttskrutten åkte i en liten utstakad slalombana idag. Otroligt egentligen, häromdagen kunde hon knappt stå på skidorna.

Pluttskrutten är för övrigt galet lik mig som barn (nu menar jag inte till utseendet), går saker inte som hon vill, t.ex. om hon ramlar ur liften eller inte lyckas svänga som hon hade tänkt sig, blir hon jättearg. Jag blev också alldeles galen när sånt hände mig när jag var liten. Det sägs att jag ramlade och började blöda från läppen en gång i åttaårsålden och vägrade tillstå att jag ramlat utan bara "hukat mig". Tror Pluttskruttens strategi är bättre. Hon är helt prestigelös. Hon kör så länge det är roligt och sedan slutar hon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar