26 februari 2013

Sportlov

Ytterligare ett sportlovsdygn går snart till ända.

Har lyckats att leva i stunden ganska mycket (ursvårt tycker jag), vilket förstås för det goda med sig att jag kan ha genuint trevligt och roligt och vara harmonisk och lämna allt det andra utanför en stund. Vaknade dock vid tretiden inatt och tänkte en massa snurrigheter. Min vän M har lärt mig att något ämne i kroppen (om det nu är kortisol eller melatonin eller vad det nu är) har sin dassigaste nivå mellan 3 och 4 på natten, vilket gör att man tänker helt knasigt då. Alltså ska man inte bry sig om det hjärnan ställer till med under den tiden.

Iallafall. Det är jättehärligt att vara tillsammans hela familjen. Ingen som har externa förpliktelser. Dagen går och vi gör och upplever en massa utan krav. Jag har också lyckats hänga en stund med varje barn för sig. Svårt att hinna med det annars. Och så fick M och jag till och med en bilfärd på 2 x 10 minuter för oss själva idag. Icke att förakta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar