22 februari 2013

Namnbyte?

Funderar på att byta namn på bloggen (är allvarlig nu). Plastmamma var det länge sedan jag var, eller jag känner mig inte alls så nu för tiden. Jag funderar numera sällan på omständigheten att jag inte är Lilla Räkans biomamma och än mindre på vad andra människor tror, tycker eller tänker om den saken.

Lilla Räkan har tidigare sagt att bloggen borde heta Järnmamman och M har föreslagit White Trash-mamman. Även om White Trash förstås känns väldigt angeläget så har jag funderat på "kontorsråttan". Eller något mer poetiskt som "snöblandat regn" eller "you know you're right". Eller "pushing 40", moahaha.

Vet ni vad som hände nu ikväll? Jag lagade så god mat så att jag glömde att jag har ont i ryggen (har inte mäktat med att gnälla över det också). Ibland förvånar jag mig själv.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker Järnmamman är ett mycket bra förslag. Kontorsråttan tycker jag förminskar din storhet...

    SvaraRadera