11 april 2013

bacillskräck

För er som känner mig är det förstås ingen nyhet att jag har en latent bacillskräck som jag ibland måste stävja. (Svägerskan M påstår att jag har OCD och brukar ge mig en egen flaska handsprit när jag hälsar på hos dem.)

Men. Iallafall. Mot denna bakgrund blev jag ganska förvånad idag när en av herrarna på jobbet kom in i mitt rum och berättade om en troligen påtänd snubbe som han och en kollega stött på under lunchrasten. Denna snubbe hade kaskadkräkts utanför vår arbetsplats och sedan gått till bankomaten precis bredvid vår port och tagit ut pengar. Både han och kollegan blivit helt förskräckta och skyndat sig in till kontoret och toktvättat och spritat händerna ("utan att ta i en enda dörr", som han sa). Så jag är inte ensam med min kräkfobi. Skönt.

Å andra sidan kommer jag inte kunna använda bankomaten på flera veckor nu. (Kanske ska fråga hyresvärden om det finns någon högtryckstvätt jag kan låna?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar