22 april 2013

Hej måndag!

Jamen hej måndag!

Har en massa jag vill dela med mig av, men det är liksom ingen stringens i mitt huvud käner jag. Men. Det blev ett jättebra släktkalas i lördags som M och hans brorsa fixat så fint. Som vanligt food heaven. Vissa spelade sedan poker till klockan fem på morgonen och kom hem i farfars tofflor och halmhatt på morgonkulan, men det var iallafall inte jag. Igår hängde vi mest på gården och käkade bullar med farmor och farfar. Idag rivstartsmåndag. Har ägnat kvällen åt nätshopping (bara shampoo och tvål och te och rengöringsmedel, så dödstråkigt) för en smärre förmögenhet.

Mitt i allt detta tacksam för så många bra saker. Som att min väninna P, som fick beskedet att hon hade bröstcancer för precis två år sedan, är frisk. Jag är så glad att ingen av mina farhågor slog in. Hon fick sitt liv och sin kropp tillbaka, även om hon är stukad så klart. Också tacksam för gamla och nya vänner. Hade fina samtal med nyvännerna finkollegan S och Mammavänninan idag. Mammaväninnan och jag har känt varann i fem år i år. Ändå beter vi oss som om vi vore barndomsvänner.

Lovar att fördjupa mig vid tillfälle. Nu ska jag plocka undan lite och sedan sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar