6 april 2013

Sweet

Idag hände förresten en sak som händer mig väldigt sällan. Jag har idag lyssnat på en låt som definitivt platsar på min all-time tio-i-topp-lista. Ni vet, listan över de bästa låtarna någonsin i hela livet. Ni fattar. 

Men, nå, den här fantastiska låten. En person som står mig väldigt nära tipsade om den. Låten är förstås speciell för den personen också, vet inte riktigt skälet men jag tror jag anar. Nu tänker jag att jag a) måste berätta för personen i fråga hur glad och tacksam jag är att h*n tipsade om låten och b) måste se till att jag inte lyssnar sönder den (vilket jag ofta gör med låtar jag gillar tyvärr). Idag när jag lyssnade på den började jag förstås gråta. En ny vana hos mig att gråta till musik. Men varför inte, det är ganska befriande när det händer. 

Nedan en video med låten. Jag vet ännu mycket lite om sångaren, Ryan Adams. Ska plugga på och lyssna lite. Men iallafall. En bit in i låten faller fantastiska Emmylou Harris in i sången. Helt f*cking underbart om ni ursäktar uttrycket.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar