24 april 2013

öl, Schopenhauer och ogravid

Är i Hamburg med en av mina arbetsgrupper. Jag gillar verkligen Hamburg.

På bilden syns tydligt hur jobbigt vi hade det på lunchen. Det var 18 grader i skuggan och nästan lite svettigt i solen. Men vi jobbade faktiskt, också. Hela dagen och kvällen har gått i ett: flygresa hit imorse, möte 11-12:30, 14-15, 16-17:30, middag med en klient och sedan Champions League-match med Bossen.

Några akward saker hände förresten under dagen:

1) När ett av mötena var slut kom den för övrigt enda kvinna som varit med på alla våra möten idag fram till mig och frågade när det var dags för min bebis att komma. Jag är så ogravid som en människa kan vara, så jag blev ganska förbryllad och svarade bara "nej" och allt blev jättekonstigt. Jag har jobbat med den här kvinnan men aldrig träffat henne förut och gillar verligen henne så det var lite trist att det blev så snurrigt.

2) När varken min kollega M eller jag kom ihåg vad vårt hotell heter och jag inte heller lyckades få täckning på min telefon (vilket Bossen dock fixade) sa Bossen helt uppgivet: "Det är som om jag vore er PAPPA." Stor humor.

3) Jag åkte taxi med en helt fantastisk taxichaufför. Färden var kanske tio minuter och han hann berätta att han är vegetarian och att han älskar Sverige och Finland. Han drog också paralleller mellan Jakob von Uexküll och Arthur Schopenhauer och sina egna teorier om djurs själsliv. Har aldrig varit med om något liknande.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar