24 december 2013

God Jul

God Jul på er!

Jag måste säga att mina nya vana att delegera allt som har med julmaten att göra har visat sig vara genial. Typ 0 stress.

Efter en stillsam frukost fick barnen sina morgonpaket, Lilla Räkan fick ett dataspel han önskat sig och försvann från jordens yta kan man säga, dvs in i arbetsrummet. Skorpan och Pluttskrutten och jag var i kyrkan en stund på ett julspel, som Pluttskrutten och Skorpan tyckte var roligt. Jag går ungefär aldrig i kyrkan och när jag väl gör det tänker jag att jag tycker om det på något sätt. Det behöver inte vara så komplicerat.

Resten av julaftonen var oerhört mysig och harmonisk. Sådan skillnad när Pluttskrutten och Skorpan är självgående på ett helt annat sätt än när de var pyttisar. Tror alla blev glada över sina julklappar, särskilt de yngre i sällskapet förstås.

En sak gjorde mig lite ledsen, men fick mig också att känna enorm tacksamhet för det liv M och jag skapat oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar