14 december 2013

Update

Har jobbat för mina förhållanden mycket hela veckan. Det blir aldrig så många timmar för mig, eftersom jag lämnar på förskolan och sedan oftast åker hem till middagstid, men det blir väldigt lite ledig tid när mina dagar börjar kl 6 och jag sedan kör förskolan, jobbet, skrivbordslunch, hem till kl 18, middag och häng med barnen och sedan jobb igen från kl 20:30 till midnatt.

Så. Igår gjorde jag en sak som jag väldigt sällan gör. Jag sköt upp några deadlines, delegerade några saker och gick från jobbet vid lunchtid. Hämtade Pluttskrutten och Skorpan efter utflykten och hängde hemma hela eftermiddagen. På kvällen kom Pluttskruttens och Skorpans allra första förskolefröken (som varit bortrest 1,5 år) och två av förskolefamiljerna till oss för Tacomiddag och lekmaraton. Det blev urtrevligt, härligt och bra. Intressanta samtal och skratt.

Efter denna sociala samvaro sov jag åtta timmar. Har nu ätit frukost, läst tidningen och tvättat några tvättar. Känner mig lite löjligt harmonisk. Ibland är det inte så mycket som krävs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar