8 juni 2014

Action

Klagade ju på frånvaron av action igår, jag tar tillbaka det nu. Igår gick allt på högvarv.

Först var M och barnen här. Det var så härligt att träffa dem, de verkade också glada men lite spända tror jag. När vi fikade dristade jag mig till att äta en Piggelin (om glassen vore smält är den ju flytande tänkte jag), kändes extremt busigt.

Väninnan J var här med vackra blommor och ett litet sjukhuspaket.


Igår togs min ryggbedövning bort (lite tidigare än ursprungligen planerat). Det var överhuvudtaget inte kul. Jag har inte haft nämnvärt ont hittills men nu fick jag så ont att jag låg här och grinade fast jag fått ganska mycket morfin. 

Min nya rumskompis Ulf, 76, sa till en sköterska att hjälpa "den stackars flickan" så då fick jag morfin intravenöst. Då lugnade det dig men jag hade ändå så ont att jag inte somnade förrän vid 3 på natten Och halv 6 tar de alltid blodprov. Suck. 

Idag är det bättre än igår förstås men detta var ett riktigt bakslag. Jag fattar att det måste funka såhär, att man inte kan gå med bedövning i flera veckor. Men lite surt är det.

Stapplade iaf några hundra meters promenad idag. 




2 kommentarer:

  1. Finaste, finaste du! Alla styrkedramar och önskan om snabb återhämtning skickas digitalt. Kramar Cissi

    SvaraRadera
  2. Det här såg jag nu, käraste Cissi. Kommentarsfunktionen har ballat ur, verkar det som. TACK! Vi har ju setts, kramats och allt möjligt sedan du skrev det här. Hoppas vi ses snarast igen. KRAM

    SvaraRadera