3 juni 2014

På plats

Cysteländet tas bort imorgon, har därför skrivits in på sjukan idag. Mycket märklig känsla, sitter och skickar jobbmejl och dricker kaffe men befinner mig på en vårdavdelning bland en massa sjuka. 

På vägen till pendeltåget köpte jag en fjärilströja.


Snygg va? Jagade också genom affärerna runt Skrapan i jakt på ett par tofflor. Höll på att köpa ett par Rockport för 600 kr men besinnade mig och slog till på ett par badskor för hundralappen. Sen hängde jag på Juiceverket. Deras juicer är mitt nya knark!!! 


Och nu är jag här. Hittills är alla mycket proffsiga. Bara snälla sjuksköterskor. Och vet ni vad det bästa är? Jag har fått en sal med bara en säng i (dvs min säng). Det har nästan varit min största oro, att ligga i en sal med andra som är sjuka, har ont, snarkar, låter. Så bortskämt av mig men det är sanningen. Så skönt.

Jag är så tacksam att jag lever i ett land med proffsig och bra sjukvård för alla. Tycker vi har anledning att vara stolta! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar