7 juni 2014

Update

Svårt att rapportera från sjukan. Det är ju inte så att det händer så mycket här direkt. 

Jag är såklart mycket piggare och har blivit av med de flesta slangarna. Igår fick jag morfin för första gången i mitt liv. Usch, ingen joyride direkt. Jag blev helt svettig, vimsig och ultratrött. Ringde M och sa en massa konstiga saker. Idag fick jag halva dosen och blev bara halvdåsig, halvvimsig och halvsvettig. Alltid något.

Inspirerad av min avdelningskompis Ulla har jag tvättat håret i handfatet (gick sådär). 

Jag måste också upprepa hur snälla alla sjuksköterskor är. Jättegulliga verkligen. Hjälpsamma och omtänksamma.

Har fått låna Bea Uusmas bok om Andrées polarexpedition av min rumskompis (en f.ö. genomsympatisk person). Gillar boken, spännande och välskriven. Och snygg, synd att jag inte kan behålla den.

Måste läsa vidare, så hej då.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar