16 juni 2014

Onytta

Det här med att vara sjukskriven är ju ett heltidsjobb. Idag har jag gått en vända fram och tillbaka till förskolan, två vändor till vårdcentralen och en sväng till Apoteket. Och sedan köpte jag ägg. Allt detta tog mig sex timmar sammanlagt och sedan var jag helt slut.

På vårdcentralen tog de bort stygnen (eller agraffer som jag har lärt mig att det heter, ser ut som häftklamrar). Tycker att det såret/ärret ser ännu läskigare ut utan klamrarna i. Turligt nog satte sköterskan på ett förband så slipper jag se det ett tag till.

Var tvungen att meddela jobbet att jag kommer tillbaka senare än vad jag trodde från början. Det kunde ju inte jag veta, men det var lite jobbigt att berätta det. Självklart är det en massa kul och spännande grejer som pågår på jobbet och alla projekt är underbemannade. Men just skulle jag inte göra någon direkt nytta. Jag är rädd att jag snarare skulle vara till onytta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar