11 juni 2014

Paradisstrand, vemod och längtan

Haft en bra dag på rehab (gillar det ordet). Vilat. Har ofta svårt för det eftersom jag är så rastlös. Pratat i telefon, mejlat och messat till en massa snälla.

Ibland undrar jag om morfinet gör mig ännu mer vemodig än annars, för jag grinar åt en massa saker hela tiden. Och så drömmer jag så konstiga saker. Inatt drömde jag att jag var på konferens med jobbet vid en paradisstrand och att jag inte lyckades bada en enda gång, det var alltid möten eller så hade jag inga badkläder eller nytvättat hår. Jättestressigt i drömmen. Men helt poänglöst. Å andra sidan vill jag inte ha ont heller och det smärtlindrar ju bra.

Fick en bild på Pluttskrutten och Skorpan idag som M skickade, den fångar verkligen deras personligheter, jag kan inte förklara riktigt. De har valt kläder själva och ser inte kloka ut och just därför är de så underbara. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar