10 juni 2014

Rehab

Först igår som jag började fundera på att det finns en värld utanför avd K74.

Var med rumskompisen Johan i Pressbyrån på sjukan och köpte godis (fick ont i magen av fem bitar, har så tappat stinget). Kändes som att jag varit på månen en vecka när jag såg så många vanliga människor (dvs utan landstingskläder och inte sängliggandes).

Blev idag remitterad och flyttad till ett sjukhem, jätteskönt att lämna sjukhuset och jätteskönt att mellanlanda här. Sjukhemmet är rena lyxhotellet jämfört med sjukhuset (som inte var hemskt på något sätt). Visste inte ens att detta fanns förut. Vi lever ändå i ett fantastiskt samhälle.

Längesedan jag kände mig så svag. Vill vara hemma och ta hand om familjen och tycker det är bedrövligt att jag inte orkar och att M måste dra lasset själv. 

Längtar tillbaka till mitt vanliga liv. Turligt nog är jag snart där igen.

Ska strax på en organiserad 500meters-promenad. Känns konstigt att jag sprang tio kilometer för precis en vecka sedan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar