7 januari 2015

Downton. Kontoret.

Första riktiga arbetsdagen för året. Jag hade verkligen vant mig vid ledigheten. Har den senaste veckan varit vaken till två varje natt och klivit upp vid halv tio. Ganska behagligt. Fast i ärlighetens namn gillar jag vardagen också. Jag gillar rutiner.

Men jag vet inte hur jag ska vänja mig av med allt tevetiddande. Just nu kollar M och jag på "Lie to me" tillsammans och så kollar jag på "Downton Abbey" (hundra år efter alla andra) själv. Är helt hooked på Downton, har rivit av tre säsonger på två veckor, har t.o.m. drömt om karaktärerna på nätterna. Jag som inte är särskilt romantiskt lagd är plötsligt helt såld på engelsk landsbygd och gustavianska möbler och hästar och män i frack och blommor och kandelabrar.

Pluttskrutten är sjuk idag (det är hon min själ inte ofta), kändes helmärkligt - men också lite mysigt - att promenera till förskolan bara med Skorpan imorse. Hon framstod som så stor plötsligt.

På kontoret är det fortfarande lite julledighetskänsla. Fast jag har MASSOR att göra. Har idag hunnit konstatera att (i) min nya arbetsplats är helt ok (fast det är tråkigt att inte sitta mittemot H längre. Nu stirrar jag in i en vägg i stället för på honom. Kanske bättre för arbetsmoralen?) och (ii) Bossen har skaffat glasögon.

Finkollegan alltjämt bortrest. Ett himla sätt av henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar