4 januari 2015

Jullovskul

Riktig jullovsdag idag.

Långfrulle, sedan en tur till Zinkensdamms IP med Pluttskruttens och Skorpans nyinköpta skridskor. Insåg att jag aldrig sett M åka skridskor förut - han åker grymt bra. Måste vara genetiskt (han är norrlänning). Att Pluttskrutten skulle vara envis och inte ge sig förrän hon kunde åka omkring fritt förvånar mig inte (missförstå mig inte, hon är urduktig och jag är jätteimponerad men det ligger liksom i hennes personlighet att ta sig an fysiska prövningar) men Skorpan hade minst lika mycket fighting spirit och gav sig inte förrän det funkade. Hon blev dock trött före Pluttskrutten som genast kom på ett sätt att skjutsa omkring Skorpan på isen.


Varken Lilla Räkan eller jag har skridskor, så efter en stund i båset i ishallen tog vi en promenad i solskenet (och blåsten tyvärr, men, SOL!!!). När skridskoäventyret och promenaden var klara stekte jag 100 pannkakor (okej, inte riktigt, men 25 kanske), som vi åt med sylt och grädde och socker och citron och sirap och ost och vinäger (fast inte allt samtidigt).

Efter det väntade bebisgos för Pluttskrutten och Skorpan och mig. Alltså Lilla S är så söt och gosig så jag vet inte vad jag ska ta mig till. Kanske kidnappar jag hen en dag.


Sedan dumpade jag Pluttskrutten och Skorpan hos mormor som ska ta dem till Disney on Ice imorgon. Lilla Räkan är hos en kompis så M och jag var plötsligt ensamma hemma. Vi har sett två avsnitt av en för oss ny teveserie, ätit bisarra mängder ost och nu ska jag försöka fatta att jag ska stiga upp klockan 6 imorgon och gå till jobbet. Gaaaahaaa!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar