11 januari 2015

Kuvert

Jag tänker (faktiskt) inte så mycket på operationen eller min rehab i somras. Jag ser förstås ärret varje dag, men jag går liksom inte in i en massa funderingar.

Men. Då och då slås jag ändå av faktumet att jag haft tur. Tur att jag upptäckte cystan, tur att jag stod på mig när läkaren var tveksam. Jag tror jag kunde ha missat cystan om jag varit överviktig eller inte orkat riktigt, äschat bort det eller tänkt att det nog var magkatarr osv. Och kanske fått cancer om 20 år. Eller inte, men det är just det faktumet att jag undkom kanske-situationen som är så skönt men också läskigt att tänka på.

Före jul låg det ett kuvert från sjukhuset i brevlådan. Genast insåg jag att det hela fortfarande är mig ganska nära. Jag blev skitnervös och tänkte att läkarna kanske dubbelkollat och nu hittat något skräp de missat (jag VET att det inte går till så, det finns ingen läkare som skickar ett brev med posten och skriver "hoppsan, vi missade att du hade cancer").

Lite ostrategiskt la jag kuvertet i min väska och lät det ligga där och öppnade det först för några dagar sedan.

Vad det var? En julhälsning från ett forskningsprojekt som Skorpan är med i. Nästan lite komiskt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar