26 januari 2015

febrilt

Försöker febrilt komma på en riktigt bra ursäkt till varför jag inte ska gå på det "träningsmöte" jag bokat in mig på idag. Det finns egentligen bara argument FÖR (t.ex. att det är löpning med ett affärsnätverk, dvs. en och annan bra affärskontakt, en välmeriterad och välutbildad löpcoach, vi springer intervallpass som är så bra sägs det, osv osv.)

Mina argument MOT är: jag hatar intervallpass, jag har för en gångs skull lyckats med någon slags frisyr idag, jag är trött. Plus att den extremt käcka inbjudan gör mig helt matt:

Dags för ännu ett härligt löparpass med [**].
Det är nu den tiden av året när vi fokuserar på våra svagheter mer än våra styrkor. Vi bygger upp oss för våren och sommaren. Snön stoppar oss inte, vi rekommenderar givetvis broddar (finns för cirka 49sek hos flera sporthandlare) men vi försöker hålla oss på områden som är hyfsat halkfria. Måndagens pass fokuserar på teknik och inte fart!
The Beginning
Uppvärmning 10-15min sedan 8x100m löpskolningsövningar + 2set av 5x45sek lätt backe där vi fokuserar på löpteknik hellre än fart) 90s vila mellan set.


Återrapproterar om jag orkar kravla mig tillbaka till jobbet efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar