10 januari 2015

Samtalsämnen, löprunda de luxe, julpynt och snö

Lilla Räkan och jag åt middag ute igår för att fira Lilla Räkans betyg. Det är så spännande hur samtalsämnena varierar när barn blir äldre. För något år sedan ville han mest prata om mobiltelefoner och fotboll, nu pratade vi om attentatet i Paris, dödsstraff, Los Angeles, privatisering av äldrevården och kändisar. Vi tycker faktiskt helt olika om det mesta, vilket är kul (faktiskt är jag beredd att revidera några av mina åsikter efter att ha diskuterat dem med Lilla Räkan, en kan visst ändra sig när en blir äldre).

Pluttskrutten och Skorpan sov borta så M, Lilla Räkan och jag såg en film på kvällen och fick sovmorgon imorse.

Sprang en runda idag, det är så fascinerande hur olika löprundorna blir beroende på omständigheterna. Idag var det för mig perfekta förutsättningar: jag var utsövd, sprang ca två timmar efter att jag ätit, stegen kändes lätta och jag kunde hålla ok tempo trots att det blåste och snöade. Löpning är underbart när det blir så. Andra gånger är det faktiskt bara skitjobbigt att springa, så är det ju.

Har tagit bort allt julpynt idag. Lika härligt som att plocka fram det.

Och så snöar det hörni! Alltså jag älskar snö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar