5 juni 2015

Årsdagar

Här är det årsdagar och jubiléer på löpande band. Igår firade jag årsdagen av min op och idag har M och jag bröllopsdag. Fem starka år minsann, heja oss.

Mina tyske vän D säger att svenskar är besatta av årsdagar. Han tycker det är helsnurrigt att fira årsdagen av precis allt. D säger att svenskar skulle kunna fira årsdagen då katten använde kattlådan för första gången och kanske har han rätt? Men saken är den att ett år är ett så bra mått. Efter ett år kan man utvärdera, vara eftertänksam, reflektera. Det gäller allt tycker jag. Ett nytt jobb, när någon nära gått bort, en flytt, allt möjligt.

M och jag har förresten aldrig lyckats fira vår bröllopsdag. År 1 var M på en begraving, år 2 fick vi ingen barnvakt, år 3 var vi på bröllop och förra året låg jag på sjukhus. MEN - i år ska vi slå till. Vi ska åka på SPA-helg men jag insåg just att jag glömt att packa badkläder. Proffsigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar