20 juni 2015

Midsommar m.m.

Jobbar i ett tyskt ärende just nu och tyskarna jag jobbar med är helt besatta av det de tror är svensk midsommar. De tror att vi alla har folkdräkt, dricker hembränt och badar nakna. Riktigt så brukar vi inte fira, men jag brukar inte längre försöka ta dem ur illusionen, jag tänker om folk blir glada av att tro att vi har någon slags barnen i Bullerbyn-tillvaro och blir glada av det så låter jag det vara.

Vi brukar åka till mina svärföräldrar i Norrland på midsommar men bestämde oss i år för att inte göra det. Lilla Räkan var inte alls nöjd med beslutet att fira i Stockholmstrakten, så han åkte till Norrland på egen hand i torsdags. Vi andra firade midsommar med vänner som har ett sommarhus 30 min med bil från stan, superlyxigt verkligen. De har barn i Pluttskruttens och Skorpans ålder, så på ett sätt kanske det var skönt för Lilla Räkan att inte behöva hänga med mindre barn tänker jag. Fast jag saknar honom alltid när han är borta. Men hursomhelst blev det jättebra, dans runt midsommarstången och lekleklek för barnen, lång och härlig middag - vi lyckades dessutom få barnen i säng mellan rätterna, helt osannolikt, champagne en masse och, pricken över i, M och jag fick sova i gäststugan utan barn. 

Lite seg idag, men på ett bra sätt. Pluttskrutten och Skorpan och jag var i affären och köpte lördagsgodis och nu är kusin Ju-Ju här och leker med Pluttskrutten och Skorpan. 

Veckan som kommer lär bli helstressig. Måste jobba så det ryker. Men nu ska jag halvsova vidare. Tjing.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar