13 juni 2015

Migrän, rosa peruk, nyheter.

Vilket dygn. Jättekonstigt, egentligen ingen dramatik men samtidigt massa action.

Inledde gårdagen med ett pass med PT-Harry som vi dock fick avbryta mitt i för jag fick migrän helt utan förvarning. Lite läskigt, det brukar aldrig slå till sådär helt plötsligt utan jag brukar alltid märka när det är på g. Jag tog medicin på plats men det hjälpte inte utan jag åkte hem kallsvettig och darrig och dråsade i säng. Efter mer medicin och några timmars sömn kände jag mig bättre och åkte till jobbet. Var skakig och lite svajig resten av dagen men allt gick bra.

Migräneländet gjorde att jag fick ställa in min lunch med Finkollegan, så störigt och deppigt för jag hade sett fram emot det så mycket och vi har mycket att prata om, buhu. 

Iallafall, på kvällen gick jobbets sommarfest av stapeln, jag gick dit på lite vingliga ben och i rosa peruk (temat för festen var rosa). Fattade det kloka beslutet att inte dricka alkohol till undvikande av mer migrän. Och - jag hade jättekul, pratade och skrattade en massa, dansade och ja. En bra partykväll helt enkelt. Det var dessutom årets första riktiga sommarkväll, jag och kollegan M promenerade hemåt från Skeppsholmen vid tvåtiden och det var sådär magiskt fint, vattnet var helt stilla och det glittrade i luften. Underbara underbara Stockholm.

Idag har jag gråtit åt att Lisa Holm hittats död och åt radiodokumentären "Att ta ett barn" (lyssna på den! Fast en blir helt matt och ledsen), i dokumentärens andra del uttalar sig en juristbekant till mig som är helt grym. Jag grät också en skvätt när jag såg prinsbröllopet fast jag är republikan i själ och hjärta. Och så dog Magnus Härenstam idag. 

Imorgon tänker jag låsa in mig och jobba och inte lyssna eller se på några nyheter alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar