17 juni 2009

Cover me, shut the door and cover me

Jag tycker Bruce Springsteen är lite uttjatad. Det är absolut inget fel på det han gör och har gjort. Låtarna är lite utnötta bara. Dessutom börjar han gubba till sig.

Fast han har gjort vissa odödliga låtar, inget snack om saken. Idag när jag youtubade runt lite hittade jag till exempel "Cover me". Den är ju urbra! Sedan var det supernära att jag lyssnade på "Waiting on a sunny day" också. Men jag vågade inte riktigt, särskilt inte eftersom jag satt på jobbet.

För mig  - och en massa andra - är "Waiting on a sunny day" för alltid förknippad med T, en superbra kille som dog i tsunamin. Jag kommer aldrig glömma när vi, säkert 25 personer, hade klämt in oss i en stuga i Åre och hade efterfest och på Ts initiativ spelade "Waiting on a sunny day" om och om igen.

Senare samma år dog T. Enda trösten, tror jag, är att han fick dö tillsammans med sin fru. Eller är det en tröst? Jag vet faktiskt inte. Fan också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar