13 juni 2009

det bidde inte ens en tumme

Så har den här fredagkvällen nästan passerat. Det var så mycket jag skulle göra: baka till ett fikabesök imorgon, börja skriva på en novell (min hybris har tilltagit ännu mer... jag tänkte vara med i en novelltävling) och skriva en lista över saker jag ska fixa innan Skorpan kommer. Och så vidare.

Det blev nu inget. Vad gäller bakning så är det nog lika bra att det blev ogjort. Det blir köpebullar från Bananza som vanligt. Turligt nog för fikagästerna. Och novellen, vi får väl se. En annan kväll kanske. Eller så var det inte meningen att jag skulle skriva  den. Och Skorpans lilla lista har jag i ärlighetens namn i huvudet. Jag lovar, Skorpan, jag ska plocka fram lite av Pluttskruttens avlagda kläder åt dig. De är jättefina. Och så lovar jag att fixa en vagn till dig snart. Och kanske kommer vi snart på ett bra namn till dig också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar