7 juni 2009

söndagsmarathon, eller inte

Idag har jag valt att ignorera min enormt svåra förkylning. Kanske för att det bara är jag själv som observerat hur synd det är om mig. Istället för att ligga i soffan har jag i sällskap av Pluttskrutten, Lilla räkan och deras pappa kört följande race:

- röstning (det är en upplevelse att rösta med två galna barn i sällskap; jag tror jag tog rätt valsedel iallafall);

- bassängbad med vackra H, lilla A och snygga E (Pluttskrutten körde stenhårt; förutom att leva loppan i bassängen lyckades hon kissa ner hela omklädningsrummet);

- McDonald’s-lunch (utan nervsammanbrott från min sida); samt

- två kakfikor på raken (med svår kakkoma som följd).

Nu känner jag mig som om jag sprungit ett marathonlopp. Förutom att jag bara vaggat mellan Mackedonken och kakfaten, då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar