2 oktober 2013

disktrasa m.m.

Höll ett externt föredrag tillsammans med Finkollegan och Mary igår. Jag tyckte det gick jättebra, så troligen gjorde vi iallafall inte bort oss skulle jag säga. Alltid en anspänning innan och så skönt efteråt. Hade dock svårt att få något vettigt gjort efter det.

En helt annan sak som slog mig häromdagen: jag har ägnat tre-fyra år åt att se till att köpa svarta, gråa eller möjligen bruna kläder varje gång jag behöver nytt. Har fått för mig att svart och grått är sobert och bra och elegant osv. Därför har jag i princip bara svarta, grå och bruna kläder. Något enstaka rosa. Men när jag ser i spegeln hur jag ser ut på dagarna blir jag alldeles trött. Särskilt nu när min pyttelilla solbränna från i somras är borta ser jag ut som en gammal disktrasa. Gah.

Turligt nog fick jag en slant att handla kläder för i födelsedagspresent som jag snart ska utnyttja. Min nya plan är - håll i er nu - att köra grå och svarta kjolar, byxor och kavajer och till det toppar, sjalar och assessoarer i crazy färger som cerise, turkos, grönt och orange. Se upp!

En sak till förresten. Finkollegans mamma opererades för livmodercancer igår och som det verkar har allt gått bra och inget har spridit sig. Så enormt glädjande. Det finns cancerhistorier med lyckliga slut också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar