17 oktober 2013

Finisarna

Lunchade med finisarna från gamla jobbet igår. Jag tycker så mycket om dem och ändå ses vi bara några gånger om året. Det finns massor av förklaringar och anledningar till det, vi bor och jobbar på så olika ställen och har små barn och bla bla bla, men det är iallafall skräp och skandal att vi ses så sällan.

Iallafall så SÅGS vi ju äntligen igår och det levererades både bra och dåliga nyheter, tårar och skratt. Som vanligt. Gamla jobbet var ett ganska speciellt ställe och vi blev otroligt sammansvetsade av att arbeta där. Jag gissar att det ofta blir så med människor man verkligen blottar sig för. Har man visat sig både från sin bästa och sin sämsta sida för någon och man fortfarande är vänner efter det så förblir det så, tänker jag.

Iallafall. Nu har alla mina kompisar från gamla jobbet lämnat advokatyrket. Jag vet att de alla är nöjda med det och att de gillar sina nya jobb väldigt mycket, kanske bättre än det gamla, men jag tycker ändå det är tråkigt. Så många av dem var så duktiga advokater. Ibland undrar jag om jag är konstig/knäpp/seg/feg som hänger mig kvar på byrå år ut och år in. Som att alla andra har fattat att det är arbeten ute i verkligenheten som gäller. Jag orkar inte gräva ner mig i detta nu, men jag tror ni fattar hur jag tänker.

Hursomhelst ska jag på ett möte nu där Bossen lovat att spela "hard ball". DET är iallafall något jag skulle gå miste om och sakna om jag skulle byta jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar